Какo Сийке, не съм от тях!

блогът на Петър Стойков - Longanlon

Разхвърляни мисли по “кучешкия проблем”

Публикувано в: Общество — от longanlon at 1:23 pm on четвъртък, април 19, 2007

Не, не съм безсърдечен социопат, който мрази животните. Напротив - природолюбител съм, отглеждам рибки, морско свинче, тарантула и котка. Просто не смятам животните, пък били те и ‘най-добрият приятел на човека’ за страна по обществения договор и не слагам добруването им пред здравето на хората.

Kато избиели бездомните кучета в София, щели да дойдат други.

Да, ако акцията се направи така, както много неща у нас - кампанийно. Ако се направи веднъж и после хайде по старому, естествено гадовете пак ще се намножат. Мерките трябва да са постоянни, а контролът - здрав. Кучетата си размножават, но този им капацитет не е безкраен, както може да се види по резултатите в САЩ например, където бездомни кучета в градовете практически няма. Дали ще бъдат ловени и ‘евтаназирани’ след 14 дена както там или застрелвани както по комунистическо време е въпрос на решение.

Това за контрола върху собствениците, номера, чипове, глоби и т.н. са несериозни работи - смятам е ясно, че няма как да го приложиш на дядо на село или на лелката от блока, поне в настоящия момент: на подобна регистраиция практически ще могат да бъдат подложени само членовете на киноложки клубове, ловци, хора с елитни кучета, които така или иначе никога няма да ги пуснат да скитат.

Това с кастрацията, която била единственият метод, даващ резултати е пълна и абсолютна глупост. Кастрацията и пускането на свобода няма как да дава резултати. Кастрираните кучета също умират след години, а на тяхно място пак идват нови - дали от провинцията или от поколението на некастрираните. По-големия процент кучета остават некастрирани - те са по-агресивни и изместват кастрираните от местообитанията им, размножават се и резултатът от хвърлените пари пак е нулев. Само че където има проблем - дават се пари за решението му и за това хилядите ‘екоорганизации’ подкрепят кастрацията - за да не им спре кранчето и да са вечно на хранилката. Също като ‘защитниците на ромските права’, които само смучат еврофондовете и нямат никакъв интерес от решаването на истинските проблеми на циганите в страната и интеграцията им, защото ако проблемът се реши, повече никой няма да им дава пари.

Не знам от къде е дошла идеята, че методът с изтребването на кучета не работи, след като е пълно с примери за обратното. Привеждат се данни, че в продължение на години Екоравновесие били ‘евтаназирали’ по 24 кучета дневно и резултат нямало. Ами как ще има - в София в момента има над 30 000 бездомни кучета, какво са 24 в сравнение с този брой? Казват, че избиването нямало да реши проблема с идващите от другаде кучета и със собствениците, пускащи гадините на улицата - да, няма, но как кастрацията пък ще го реши? Умъртвяването поне намалява броя на кучетата до обществено приемлив и в дългосрочен план влияе силно редуциращо на популацията им. В историята е пълно с примери как човекът е затрил напълно или почти от лицето на Земята цели животински видове - направил го е с избиване, а не с ловене, кастрация и пускане…

Ето един локален пример сега - в малкия град, в който живея имаше много бездомни кучета. Виеха и лаеха по цяла нощ, скитаха на групички от 7-8 дори в централната пешеходна зона, нападаха хората, извеждащи своите кучета на разходка и т.н. и т.н. Преди две години кметът ни без да афишира, накара няколко човека от временната заетост да залагат едни клетки-капани и хванатите кучета да убиват. За 2 месеца градът почти напълно се изчисти, но точно тогава стана медийният шум около Екоравновесие и нехуманните му методи, та се уплаши човекът и накара да спрат излавянето. Едва сега, две години след спиране на акцията, започва пак да се забелязва, че има бездомни кучета в града. Изводът е ясен - нито е трудно, нито е скъпо, само е ефективно.

Да, освен това е и жестоко. И заколването на прасе или теле е жестоко, но ядем кюфтета и носим кожени обувки. Поддържането на живота ни просто изисква да се правят някои морални компромиси. Малките теленца имат кадифени муцунки и огромни тъжни очи, но никой не се хвърля да ги спасява, нали? Просто е непрактично някак да тръгнеш да протестираш срещу жестокостта към животните, а преди това да си подложил тлъста пържолка… Вероятно за това не съм виждал никой боледувал от кучешка тения или нахапан от глутница да защитава бездомните кучета.

16 Коментари »

34

Коментар от OAKFINGERS

5 май 2007 @ 15:06

Само не ми е ясно, Longanlon, защо Вие и куп други хора сте решили, че тази земя трябва да се управлява от хората само и Вие трябва да решавате как да се върти, кой да живее и кой не! Гневна съм от собственическото Ви чувство! Всички сме на тази земя и тя е за всички, ПО РАВНО!

37

Коментар от longanlon

5 май 2007 @ 18:03

Това, разбира се, са чисти глупости.

Милиарди години преди появата на човека, също както и сега, Земята “се управлява” не от някакъв измислен закон за “равенство” на всички живи същества, а на принципа на оцеляването на по-приспособените.

38

Коментар от OAKFINGERS

5 май 2007 @ 18:14

О, Завоевателю!, имай милост!

39

Коментар от Gaahlskagg

5 май 2007 @ 18:55

Един много съществен въпрос… Какво ще постигнете с това?

40

Коментар от longanlon

5 май 2007 @ 19:05

Кой? С кое?

45

Коментар от Blacky

7 май 2007 @ 15:51

Всички сме на тази земя и тя е за всички, ПО РАВНО!
Напълно съгласен…да си седят тогава в ТЯХНАТА половина, която НЕ Е моя вход на блока, НЕ Е пешеходната зона на града ми, НЕ Е площадката, където си играе племенницата и след време и ДЕЦАТА МИ.

Коментар от Idoru

23 октомври 2007 @ 9:34

Напълно съм съгласен с мнението ти, само дето… вероятно скоро няма да станем свидетели на реалното му прилагане. Твърде много хора смучат от парите, които се наливат в този проблем - както сам ти посочи. Впрочем прощавай, че си позволявам да ти говоря на “ти”, ама ме кефи блога ти, а и не съм особено възпитан… какво е общото между двете, всъщност не знам :)
Както и да е, наистина считам, че изтребването им е единственото решение, а на защитниците от типа на OAKFINGERS мога само да пожелая да не се срещат никога (нито техните деца, да не дава Господ) с побесняла глутница в 2 през нощта.

Коментар от kitana

18 март 2008 @ 11:14

Хм,да,прав си!Светът е на приспособимите,и ти идеално се приспособяваш,гледам…Що не се пробваш?Убий едно куче и после се похвали на сайта,че си допринесъл за това,хм,”равновесие”.Ще дадеш пример и на други…На колко други,това е отделен въпрос.Дали ще останеш със здрави ръце,ако те набара някой природолюбител,и това е отделен въпрос.

Коментар от longanlon

18 март 2008 @ 11:21

хехе, има още какво да прочетеш в блога ми :) Въпреки, че утрепах гълъб и бях зашплашван с физическа саморазправа за това, ръцете ми някак успяват да са все още здрави :)

Коментар от zoomaniak

18 март 2008 @ 11:37

Ако света беше твоят аквариум и аз му пикая вътре в него щото не ме кефи мирисът на блато или повишената влажност в стаята или шумът на помпата примерно - на всеки все нещо му пречи ама седи отстрани и само гледка как рибките или растенията се развиват и се мисли за Бог…или развива Блогът си…всеки гони своите цели…но всеки може да пише велики истини - но не всеки иска да промени света на своя аквариум…

Срамувам се от хора които мислят като теб на тая тема - но по другите теми са супер готини……

Коментар от longanlon

18 март 2008 @ 11:46

Всъщност, интересното е, че много хора се кефят на това, което пиша, на идеите ми… но почти всеки има по една тема, по която според него “не мисля правилно”. За един това са досиетата, за друг - кучетата, за трети - икономиката, за четвърти - евреите и т.н.

Странното е обаче, че аз имам само една философия и само един начин на мислене и от него изхождам за всичките си статии. Във всички тях аз показвам едни и същи идеи… Странно, нали?

Коментар от zoomaniak

18 март 2008 @ 11:51

Ти си бог…
Но идеите ти са мъртви…
Защото - от раждането на една идея - до първите и капки кръв, трябва и да се случат доста божествени неща - но всичко се действа от хора - много хора раждат идеи - но едва 1-2 се развиват…….

Странното е, че раждането на идеи в Бг е парадокс - интернет е удобен масов инкубатор на идеи…ама пиленцето, което се ражда умира за 12 часа след тва…….

Порови се в google.bg и виж колко са “родилките” като тебе - цели фабрики има за идеи - но - нОоОО никва файда…..

Коментар от longanlon

18 март 2008 @ 11:55

Честно казано нямам никаква, ама никаква идея какво искаш да кажеш. Ако желаеш да бъдеш разбран, не говори с гатанки. Ако не желаеш, защо говориш изобщо?

Коментар от zoomaniak

18 март 2008 @ 12:03

Не търся разбиране…
Но много хора “говорят” в интернет защото е модно и е интересно - гъделичкат си самочувствието…
Ако не можеш да четеш между редовете - аз не мога да помогна…
Но ти мислиш като всички - като всички от стадото (на тема кучета) - но не познаваш материята и това опорочава цялото ти “мислене+говорене”…
Обърнах ти внимание тук защото хора около мен се дразнят на хора като теб - (нормално е) - но опознай материята и после се опитвай да даваш идеи и да ги реализираш най-важното…

Тука лафа ни в интернет е безмислен…ние не говорим и не общуваме така…извън интернет се реализирват идеите ти или на други хора……

Нека доброто да е с тебе…но не си прав да съдиш така тази болна материя…

Коментар от longanlon

18 март 2008 @ 12:10

Всъщност много грешиш - никое общуване не е безсмислено, защото води до обмяна на идеи, а понякога и до промяната им.

Не знам за каква материя казваш, че не я познавам, та не мога да имам мнение. Мнение аз не само мога, но и трябва да имам, защото съм гражданин. А именно изразяването на мнение по обществени въпроси различава гражданите от свитите мишки, от които нищо не зависи.

В конкретно тая статия, аз прилагам съвсем прости и логични разсъждения относно бездомните кучета и размножаването им. Ако имаш повече информация и “познаваш материята” - обори ме с аргументи.

От това, което виждам, тая мантра с кастрирането ми прилича на хомеопатията - никой не може да каже защо работи, само се сочат примери, че ей там работи, ама дали е заради кастрирането или заради нещо друго никой не знае… Важното е да сме различни от традиционните виждания и да сме големите природозащитници, нали. И да се дават много пари без никакъв резултат, разбира се.

Pingback от Защо няма глобално затопляне? | Какo Сийке, не съм от тях!

7 април 2008 @ 8:19

[…] ще се дават и пари за решаването му - също както с бездомните кучета и ромите у нас примерно. Никой няма интерес да се решат […]

RSS хранилка за коментарите към тази публикация. TrackBack URI

Вашият коментар